Kunsthalle Münster, Hafenweg 28, 5th floor, 48155 Münster

Öffnungszeiten: Di – So 12 – 18 Uhr 
(Eintritt frei)

Opening hours: Tue – Sun 12 – 6 pm

On this page we have compiled current media-relevant information and press documents on the exhibitions of the Kunsthalle Münster and the location itself. You will also find press material on the public collection of the city of Münster. Information on past exhibitions and projects is available in the archive. Should you have any questions, request an interview or require additional material, please do not hesitate to contact us.

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27/11/2021

Nimmersatt? Imagining Society without Growth

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Marwa Arsanios, Who is afraid of ideology? Part II (Still), 2019, digitales Video, Farbe, Ton, 38:44 Min. Courtesy die Künstlerin und mor charpentier, Paris ↓ JPG (5.2 MB)

Marwa Arsanios, Who is afraid of ideology? Part III – Micro Resistencias (Still), 2020, digitales Video, Farbe, Ton, 31:16 Min. Courtesy die Künstlerin und mor charpentier, Paris ↓ PNG (2.6 MB)

Andrea Bowers, Petra Kelly's Jacket (The transformation of forests into deserts, fertile earth into sunbaked concrete, and running rivers into silted floodwaters show that only through care for the environment can the livelihoods of those most dependent on it be sustained. We cannot allow economic and environmental concerns to be played off against each other.) 2020, Nr. 5/5, Pastell, Zeichenkohle, Graphit, Sprühfarbe auf Papier, 36,8 x 30,5 cm, Zitat von Petra Kelly, © Andrea Bowers, Foto: Stefanie Genenger ↓ JPG (8.2 MB)

Andrea Bowers, My Name Means Future, 2020, Video mit Ton, 51 min 6 sek, Installationsansicht, Andrew Kreps Gallery, New York, 2020, © Andrea Bowers / Andrew Kreps Gallery, New York, Foto: Dawn Blackman ↓ JPG (5.1 MB)

Radha D'Souza und Jonas Staal, Comrades in Extinction, 2020-21, Gouache auf Papier, je 29,7 x 21 cm. Courtesy Studio Jonas Staal ↓ JPG (6.7 MB)

Radha D'Souza und Jonas Staal, Comrades in Extinction, Golden Toad (Esperanto), 2020-21, Gouache auf Papier, 29,7 x 21 cm. Courtesy Studio Jonas Staal ↓ JPG (2.4 MB)

Christine und Irene Hohenbüchler, Wurzel I, 2020, Zeichnung auf Papier © Belvedere, Wien, Foto: Johannes Stoll ↓ JPG (1.5 MB)

Eva Koťátková, The Machine for Restoring Empathy, Installationsansicht STUK, Leuven, Belgien, 2021, Foto: Kristof Vrancken ↓ JPG (4.6 MB)

Elke Marhöfer, Who Does the Earth Think It Is? (Becoming Fire) (Still), 2020, 16 mm, Farbe, Ton, 56:11 Min. Courtesy die Künstlerin ↓ JPG (1.5 MB)

Anita Molinero, Sans titre, 2009, Reifen aus Natur- und Synthesekautschuk mit Rußzusatz, Behälter aus Polyethylen, Kabel, 150 x 160 x 130 cm, Centre d’art bastille (CAB) Grenoble, Courtesy die Künstlerin, Galerie Thomas Bernard, © Adagp, Paris, 2021, Foto: Christophe Levet ↓ JPG (10.5 MB)

Sophie Utikal, Exchanging Wounds & Remorse, 2018, Zwei Stoffbanner, verschiedene Textilien, je 150 x 310 cm, © Museion Bozen | Bolzano, Foto: Lineematiche – L. Guadagnini / T. Sorvillo ↓ JPG (7.9 MB)

The curators of „Nimmersatt? Imagining Society without Growth“. From left to right: Kristina Scepanski (Westfälischer Kunstverein), Marianne Wagner (LWL-Museum für Kunst und Kultur), Merle Radtke (Kunsthalle Münster). Photo: LWL/Hanna Neander ↓ JPG (0.8 MB)

Radha D'Souza und Jonas Staal, Comrades in Extinction, Bridled White-eye (German), 2020-21, Gouache auf Papier, 29,7 x 21 cm. Courtesy Studio Jonas Staal ↓ JPG (5.1 MB)

Radha D'Souza und Jonas Staal, Comrades in Extinction, Rough-lined Elimia (Tibetan), 2020-21, Gouache auf Papier, 29,7 x 21 cm. Courtesy Studio Jonas Staal ↓ JPG (13.8 MB)

Maria D. Rapicavoli, Untitled (Boarded up storefronts in NYC), 2020, Fotografie auf Wandtapete, Maße variabel ↓ JPEG (3.2 MB)

Andreas Siekmann, In the Stomach of the Predators, 2013, Digitaldruck auf Leinwand, Stahl, Holz, 12 Leinwände jeweils 170 x 240 x 4,5 cm, Maße variable, Courtesy der Künstler und Galerie Barbara Weiss, Berlin. © VG Bild-Kunst, Bonn ↓ JPG (1.0 MB)

Andreas Siekmann, In the Stomach of the Predators (Detail), 2013, Digitaldruck auf Leinwand, Stahl, Holz, 12 Leinwände jeweils 170 x 240 x 4,5 cm, Maße variable, Courtesy der Künstler und Galerie Barbara Weiss, Berlin. © VG Bild-Kunst, Bonn ↓ JPG (0.5 MB)

Andreas Siekmann, 7. Februar 1637, 2014, Acryl auf Holz, 33 x 20.2 x 0.5 cm. Courtesy der Künstler und Galerie Barbara Weiss, Berlin. © VG Bild-Kunst, Bonn ↓ JPG (3.2 MB)

Andreas Siekmann, Aufzeichnungen aus einem postfaktischen Zeitalter (Chittagong II), 2016, Aquarell und Bleistift auf Papier, © VG Bild-Kunst, Bonn 2021, Dauerleihgabe aus der Kunstsammlung der Westfälischen Provinzial Versicherung Aktiengesellschaft, Foto: LWL ↓ JPG (0.1 MB)

Anita Molinero, Sans titre, 2009, Reifen aus Natur- und Synthesekautschuk mit Rußzusatz, Behälter aus Polyethylen, Kabel, 150 x 160 x 130 cm, Centre d’art bastille (CAB) Grenoble, Courtesy die Künstlerin, Galerie Thomas Bernard, © Adagp, Paris, 2021, Foto: Christophe Levet ↓ JPG (12.1 MB)

Georges Adéagbo, "La Lumière qui fait le bonheur...", 2021, Ausstellungsansicht KINDL - Zentrum für Zeitgenössische Kunst, © Georges Adéagbo und Kulturforum Süd-Nord, VG Bild-Kunst Bonn, 2021 ↓ JPG (0.8 MB)